Tiedote koronaviruksen vaikutuksesta harrastetoimintaan

Koronaviruksen vaikutukset Kalvolan Keihään toimintaan:

• Salibandyn toiminta on keskeytetty 13.4. asti. Toimintaa pyritään jatkamaan vielä tämän kauden aikana tilanteen niin salliessa.
  • Suunnistuksen saliharkkoja ei kevätkaudella enää järjestetä. Suunnistuksen ulkoharkat ovat alkamassa huhtikuun puolessa välissä ja tältä osin seuraamme Suunnistusliiton ohjeistusta, joka päivitetään 2.4.2020. Hämeen Sanomien kuntorastikalenteri on julkaistu, mutta kuntorastien käynnistymisestä seuraamme myös Suunnistusliiton ohjeistusta.
  • Taekwondoharkat on keskeytetty 13.4. asti.

Alla on lisätietoja mm. lajiliitoilta.

Suomen Olympiakomitean sivuilta voi lukea ajankohtaista tietoa koronaviruksen vaikutuksesta urheiluun. Harrastustoiminnasta Olympiakomitea toteaa seuraavaa (13.3.2020):
”Suomen hallituksen suosituksen mukaan tartuntojen vähentämiseksi tulee rajoittaa ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla. Liikuntaa ja urheilua voi harrastaa myös ilman lähikontakteja. Lajit, seurat ja perheet päättävät harrastustoiminnan toteutustavasta. Vallitsevassa tilanteessa on kiinnitettävä myös erityistä huomiota ennaltaehkäiseviin toimiin ja ryhmäkokoihin. Jos urheilijalla, valmentajalla tai huoltajalla on lieviäkin sairauden oireita, on hänen pysyteltävä kotona.”

Lajiliitoilla on myös ajankohtaista tietoa ja suosituksia:

Aihe(et): Etusivu. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihin.

Kommentointi on suljettu.